Arbeitsblatt: New World
Material-Details
Reading Comprehension / Leseverstehen
Englisch
Lesen / Literatur
8. Schuljahr
3 Seiten
Statistik
199602
669
6
03.11.2021
Autor/in
Vera Schöpfer
Land: Schweiz
Registriert vor 2006
Textauszüge aus dem Inhalt:
1 Reading Comprehension From the Palestine to the UK – Danias Story Name: Date: Points: /20 Mark: Class: Lernziele Du verstehst einen Text, in dem es um den kulturellen Hintergrund einer eingewanderten Person geht. Du verstehst den Text so gut, dass du grundlegende Fragen dazu beantworten kannst. Du kannst aus dem Leben dieser Person erzählen, indem du die Begriffe „origin, „immigration, „integretation und „everyday life korrekt anwendest. Ablauf Es stehen dir 45 Minuten Zeit zur Verfügung, um den Test zu lösen. 1 Lies zuerst den Text und danach die Fragen und Aufgaben durch. Falls du Fragen zu den Aufgaben hast, darfst du diese in den ersten 10 Minuten stellen. 2 Gib deine Antworten auf Deutsch. 3 Bevor du abgibst, liest du deine Antworten noch einmal gut durch. 2 1From the Palestine to the UK – Danias Story 2 3My grandparents were born in Palestine and had to leave their country 4in 1948. They later lived in Syria, where grew up. Because of the political 5situation Ive never visited my home country. 6_ 7However, when the war in Syria started out, had to leave anyway. This 8was seven years ago. My journey brought me from Syria to Turkey, 9Germany and finally to the City of Cambridge in the United Kingdom 10where live now. 11 12Living here really pleases me, feel very safe and comfortable. Not 13only because war is far away, but also because feel accepted as 14migrated person. The people treated me very welcoming and warm15hearted when arrived. Even when my formula to entry the country was at 16first not accepted, there were responsible women and men who helped 17people like me. They managed that could sign up for University of 18Cambridge, where study now. 19 20Im becoming lawyer, which means spend lot of time studying at 21the library. This is also were met my boyfriend, who is half Italian, half 22British. This means, he has also an immigrant background: His mother 23migrated from Italy to the UK, but not because of war: No, she wanted to 24travel abroad, but then met her future husband and stayed in Cambridge. 25As woman in my home country, this wouldnt have been possible. 26Women are not supposed to study or to travel, it is only up to the men. 27Lucky me, that can do that now! But still, am proud to be Muslima. try 28to integrate my religion with my everyday life here in Cambridge. dont 29pray five times day, but wear hijab on my head. There are many 30women wearing hijabs in the UK! wear the hijab not to show where 31come from, but because it stands for humility. It describes lifestyle, 32which find essential. When meet new people, want to give on, what 33learnt on my journey to the UK: Respect others, treat people equally and 34talk straight from the heart. 3 1 Beantworte die folgenden Fragen. Gib auch die Zeilennummer an, wo du die Antwort her hast. In welchem der Länder, die Dania aufzählt, hat sie noch nie gelebt? (1P) Welche Schwierigkeit hatte Dania, als sie einreisen wollte? (1P) Wie fühlt sich Dania als Migrantin in England? Wieso? (2P) Wieso trägt Dania ihren Hijab? (2P) 2 Im Unterricht hast du Leute kennen gelernt, die sich als „Mixies bezeichnen. Wieso ist auch Dania eine von ihnen? Wieso nicht? Nenne Gründe dafür und dagegen, dass sie sich als eine von ihnen bezeichnen könnte oder nicht. Dania könnte sich als „Mixie bezeichnen, weil. (2P) Dania ist nicht unbedingt eine „Mixie, weil (2P) 4 3a) Ordne den Abschnitten den passenden Begriff als Titel zu: (2P) immigration – integration – origin – everyday life 3b) Halte in der Tabelle fest, was Dania im jeweiligen Abschnitt zu diesen Begriffen erzählt. Was hat sie erlebt, welche Erfahrungen hat sie gemacht? Gib die Antwort auf Deutsch. (8P) Origin Immigration Integration Everyday life