Arbeitsblatt: Speaking exam with criteria: Social media
Material-Details
Nachdem die SuS Zeit bekommen, um Fragen zu Social Media für sich zu beantworten, erfolgt eine Diskussion im Plenum. Die SuS bekommen dann das Kriterienraster ausgeteilt und werden in der nächsten Lektion eine mündliche Prüfung ablegen, wobei Fragen bereits für die LP vorbereitet wurden. Scaffolding für die SuS ist gegeben.
Englisch
Gemischte Themen
8. Schuljahr
3 Seiten
Statistik
210041
106
1
24.07.2024
Autor/in
Albo Selmo
Land: Schweiz
Registriert vor 2006
Textauszüge aus dem Inhalt:
Discussion in class: Social media Write your answers down on separate piece of paper or on your iPad. Afterward we will discuss your opinions in class. Positive aspects of social media: 1. What positive experience have you made with social media? 2. How do social media help you to stay in touch with friends and family? 3. How can social media be useful when it comes to studying school in general? Negative aspects of social media: 1. Have you ever had bad experience with social media? 2. What risks and dangers do you see regarding social media? 3. How does social media affect your confidence self-esteem? Time management and social media: 1. How much time do you spend daily on social media? 2. How do you manage to be on social media as well as find time for hobbies? 3. Do you have strategies to reduce the time you spend on social media? (holidays, weekends etc.) 4. Do you believe that social media connect people more than they distance them or the other way around? Useful words and expressions: connect with friends/family: Mit Freunden/Familie in Kontakt bleiben share experiences: Erfahrungen teilen support communities: Unterstützungsgruppen inspiration: Inspiration cyberbullying: Cybermobbing addiction: Abhängigkeit privacy issues: Datenschutzprobleme self-esteem: Selbstwertgefühl FOMO (Fear of Missing Out): Angst, etwas zu verpassen screen time: Bildschirmzeit to limit usage: Nutzung einschränken to balance activities: Aktivitäten ausbalancieren distraction: Ablenkung influencer, trends, follower content creation: Inhaltserstellung Kriterienraster für eine Note im Englischunterricht: Vorbereitete Sprechaufgabe Kriterium Inhalt Struktur Sprache Aussprache und Intonation Flüssigkeit Interaktion Vorbereitung und Einsatz Sehr gut 2.5 Sehr gute und detaillierte Abdeckung des Themas. Sehr klare und logische Struktur mit fliessenden Übergängen. Sehr umfangreicher und präziser Wortschatz, nahezu fehlerfreie Grammatik. gut 2 Gute Abdeckung des Themas mit einigen Details. Klare Struktur mit guten Übergängen. genügend 1 Angemessene Abdeckung des Themas, aber einige Details fehlen. Akzeptable Struktur, aber einige Übergänge sind nicht fliessend. Umfangreicher Wortschatz, wenige Grammatikfehler. Angemessener Wortschatz, einige Grammatikfehler. Sehr klare und präzise Aussprache, natürliche Intonation. Sehr flüssiges und selbstbewusstes Sprechen ohne Zögern. Hervorragende Fähigkeit, auf Fragen und Kommentare einzugehen und die Diskussion zu fördern. Sehr gründliche Vorbereitung, zeigt umfassende Kenntnisse des Themas. Klare Aussprache, weitgehend natürliche Intonation. Verständliche Aussprache, aber einige Fehler in der Intonation. Akzeptable Flüssigkeit, einige Pausen und Zögern. Flüssiges Sprechen mit wenigen Pausen. Gute Fähigkeit, auf Fragen und Kommentare einzugehen. Gute Vorbereitung, zeigt gute Kenntnisse des Themas. points: 17.5 name: mark: signature: Akzeptable Fähigkeit, auf Fragen und Kommentare einzugehen, aber manchmal zögerlich. Angemessene Vorbereitung, zeigt grundlegende Kenntnisse des Themas. ungenügend 0.5 Grundlegende Abdeckung des Themas, viele Details fehlen. Struktur ist erkennbar, aber oft unklar und verwirrend. Begrenzter Wortschatz, viele Grammatikfehler. Teilweise unverständliche Aussprache, oft monotone oder unangemessene Intonation. stark ungenügend 0 Unzureichende Abdeckung des Themas, viele wichtige Aspekte fehlen. Struktur fehlt weitgehend oder ist sehr verwirrend. Sehr begrenzter Wortschatz, zahlreiche Grammatikfehler. Schwer verständliche Aussprache, stark fehlerhafte oder monotone Intonation. Oft stockend, viele Pausen und Zögern. Sehr stockend und unsicher, viele lange Pausen. Eingeschränkte Fähigkeit, auf Fragen und Kommentare einzugehen. Unzureichende Fähigkeit, auf Fragen und Kommentare einzugehen. Mangelnde Vorbereitung, zeigt begrenzte Kenntnisse des Themas. Sehr unzureichende Vorbereitung, zeigt kaum Kenntnisse des Themas. Questions for the speaking exam: Positive aspects of social media: 1. 2. 3. 4. 5. Can you share story about how social media has positively impacted your life? In what ways has social media allowed you to learn new skills or hobbies? How do you think social media can be used to promote good causes and awareness? Have you ever made new friends through social media? Can you describe the experience? How do you think social media can help people stay informed about current events? Are there any downsides to this as well? Negative aspects of social media: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. Can you discuss any instances where social media has led to misunderstandings or conflicts? What measures do you think should be in place to protect users from cyberbullying? How do you feel about the impact of social media on privacy? Have you had any concerns or issues? What role do you think social media plays in spreading misinformation, and how can this be addressed? Should there be an age restriction on having social media account on which you can share pictures? If so, what age would you deem appropriate and why? Have you ever felt pressured because of beauty standards on social media? What impact do you think social media has on body image and beauty standards in society? How does social media contribute to the spread of false information or fake news? In what ways can social media influence people opinions or behaviors negatively? How does online bullying affect individuals and communities on social media platforms? What role does social media play in creating societal pressure to present perfect life? Time management and social media: 1. 2. 3. 4. 5. 6. Do you ever find it challenging to balance social media use with your daily responsibilities? How do you manage this? Do you think people can get addicted to social media? Why or why not? Have you set any personal rules or limits for your social media use? What are they? How do you think your productivity is affected by your social media usage? What activities do you enjoy that help you take break from social media? How do you stay disciplined in sticking to your time limits on social media? General question: 1. Do you believe that social media connects people more than it distances them, or the other way around? Can you explain your viewpoint?