Arbeitsblatt: Young World 2 Test Unit 1
Material-Details
Lernzielkontrolle YW 2 Unit 1, inkl. Lernziele
Englisch
Gemischte Themen
4. Schuljahr
4 Seiten
Statistik
82124
8426
153
27.05.2011
Autor/in
Monica Zollinger
Land: Schweiz
Registriert vor 2006
Textauszüge aus dem Inhalt:
Unit 1 Five sensational senses Max. Punkte: Lernziel: Notendurchschnitt: 39 Punkte 23.5 Punkte Erreichte Punkte: Note: 1. Words (_ 8P) a) Number the words that goes together with the right picture. (Nummeriere die Wörter passend zum richtigen Bild.) b) 1 candyfloss 2 cloud 3 vending stand 4 rainbow 5 knock down cans 6 letters 7 braille 8 merry-go-round Here are 8 words sticking together. Draw line at the end of every word and write the word correct on the line. (8 Wörter kleben zusammen. Mache nach jedem Wort einen Strich und schreibe es anschliessend richtig auf die Linie.) everythingstickysniffcolorfulbreaksmokecloudynoise 1. 5. 2. 6. 3. 7. 4. 8. 2. What can you see, hear, smell, taste and touch? (_ 10P) a) Match the picture with the correct word. Draw line. (Ordne jedes Bild dem richtigen Wort zu. Zeichne eine Linie) hear smell taste touch see b) Finish the sentences. (Beende die Sätze.) can see can hear can smell can touch can taste loud music. my soft teddybear. colorful balloons. yummy candyfloss. meat on the grill. 3. Adjectives (_ 10P) a) Find words that goes together. Draw line. (Finde Wörter, welche zusammenpassen (Gegenteil). Zeichne eine Linie.) fast colorful good sweet right soft cold b) Spell these adjectives correctly. (Schreibe die Adjektive richtig auf.) dark salty left warm slow bad hard c) teews tfos doul mraw mesll rettib At the fair. Listen to the CD and complete the sentences. (An der Kilbi. Höre gut zu und vervollständige die Sätze.) John: love candyfloss because its so. Yummy! Mike: dont like it because it is so . Yuck! John: like the shooting stand because it is fun. Ann: dont like it because it is and very. Ann: love the merry-go-round because like the music. Mike: dont like that because its not . Its . 1. Is this correct? Mike: like the roller coaster because its really. 2. Can you write it on the John: dont like that because it makes me feel sick. It goes up and up and up, much too blackboard, please? up and then it goes down again. Words: fast (2x) boring (2x) sweet high 3. Whose turn is it? 4 big brown bear is in his cave. sticky loud 4. What do you like What dont you like (_ 6P) a) Make 3 sentences – 2 positive and 1negative sentences. (Was magst du? Was magst du nicht Mache 3 Sätze – 2 positive und 1 negativen Satz und schreibe sie auf.) (dont) like because it feels sounds tastes looks smells hard, soft, loud, quiet, sweet, salty, hot, cold, funny, boring, fast, slow,. Example: like meat because it tastes good. 1) 2) 3) 5.) Which sentences are true Make tick when its true. (_ 5P) (Welche Sätze stimmen? Mache ein Häckchen hinter die Sätze, die stimmen.) true Rabbits can see in detail. Rabbits can see things all around them. Cats can see in the dark. Cats can see things all around them. Dogs have good eyes. Dogs have good nose. Owls have very good nose. Owls have very good ears. Snakes see other animals nearby. Snakes feel other animals nearby. Good Luck! Lernziele: Unit 1 Five sensational senses • Ich kann die Wörter der Unit 1 (new words 15) lesen, verstehen, abschreiben und in beide • • • • • • • Richtungen (DE und ED) übersetzen. Ich kann einfache Sätze mit bekanntem Wortschatz lesen und verstehen. Ich erkenne in einem Satz einzelne Wörter und kann sie richtig voneinander trennen und fehlerfrei abschreiben (sticky sentences). Ich kenne verschiedene Adjektive der Unit 1(boring, sweet, high) und kann sie richtig anwenden. Ich kenne die wichtigsten Verben (see, hear, smell, taste, touch) rund um die 5 Sinne und kann sie richtig anwenden. Ich kann jemandem sagen, was ich gerne habe und was nicht (I like I dont like) Ich weiss Bescheid über Tiere und ihre Sinne (pupils book). Ich kann auf Englisch buchstabieren und verstehe auch diktierte Buchstaben.